سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برگزاری مراسم عروسی در ماه رمضان در تالار عروسی و باغ تالار با ت

خیلی از زوج‌های جوان به علت نزدیک شدن ماه مبارک رمضان در برنامه‌ریزی‌های خود برای برگزاری جشن عروسی و عقد، زمان برگزاری آن  را عقب‌تر می‌اندازند و به باور خود محدودیت‌های عروسی در ماه رمضان، ممکن است که خدشه‌ای به عروسی و عقد ایشان وارد کند. البته خیلی دیگر از عروس و دامادها اتفاقا موعد جشن عقد و عروسی خود را به این ماه موکول می‌کنند و این کار دلایل خاص خود را دارد که در ادامه به همه‌ی جنبه‌های آن می‌پردازیم.

عروسی در ماه رمضان چه حکمی دارد ؟

متاسفانه بسیاری از مردم بر این باورند که برگزاری جشن عقد و عروسی در ماه رمضان به علت روزه‌داری و مراقبه از انجام بعضی واجبات انجام این عمل در این ماه درست نیست و حتی در برخی موارد آن را حرام می‌انگارند.

پرداختن به بحث تخصصی انواع احکام و نحوه‌های برگزاری مراسم عروسی در این مبارک از حوصله این مقاله خارج است اما لازم است بدانید طبق تحقیقات زیادی که از مراجع و مرجع‌های قابل اعتماد و واجد شرایط صورت گرفته، برگزاری مراسم و جشن عقد و عروسی در ماه رمضان هیچ‌گونه مشکل شرعی و عرفی نداشته و اتفاقا به دلایل زیادی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت بسیار زیاد توصیه شده است.

توصیه‌های دین اسلام برای عروسی در ماه رمضان

طبق گفته‌های مذکور متاسفانه تعداد زیادی از مردم عروسی و برگزاری جشن عقد را در این ماه باشکوه جایز نمی‌دانند و آن را مکروه و حرام فرض می‌کنند.

در صورتی که در دین مبین اسلام از ثواب‌های بی‌شمار و شادی فزاینده در روح این ماه گفته‌های بسیاری به میان آمده است. به خصوص که ازدواج و انجام سنت دیرینه پیامبر اسلام(ص) هم به تعداد بی‌شمار و مشهور توصیه شده. حال چه دلیل منطقی و درستی وجود خواهد داشت که ازدواج و عروسی در ماه رمضان را برای زوج‌های جوان مطرود و ناجایز تلقی کند.

در واقع به علت ناآگاهی مردم خیلی از عروس و دامادها از ثواب‌های بی‌شمار ازدواج در این ماه مبارک به دست خود و خانواده‌ها محروم می‌شوند؛ حال آنکه می‌توان با برگزاری جشن عقد و عروسی در ماه رمضان از ثواب‌ها و شادی‌های نامحدود آن بی‌نصیب نماند و جشنی خاطره‌انگیز داشت.

برگزاری جشن عقد و عروسی در ماه رمضان

همانطور که گفته شد برگزاری جشن‌های عروسی و عقد در این ماه مبارک ‌می‌تواند حاکی از دلایل زیادی باشد. همچنین مزیت‌های بی‌شمار و خاصی، خیلی از زوج‌ها را ترغیب می‌کند که جشن عروسی و عقد خود را در این ماه برگزار کنند.

در واقع عروسی در ماه رمضان می‌تواند به منزله خیلی از صرفه‌جویی‌ها و همچنین مزایای دیگر باشد که دانستن و عملی کردن صحیح آن ها باعث می‌شود در این ماه جشن عقد و عروسی ایده‌آل و خوبی را داشته باشید.

زوج‌های جوان می‌توانند به جای عقب انداختن موعد برگزاری جشن عروسی و عقد در این ماه با برنامه‌ریزی درست و اصولی به خصوص به انجام آن در ماه رمضان بپردازند.

زیرا ماه مبارک رمضان در سال 1400 در اوایل فصل معتدل و زیبای بهاری است و با به عقب انداختن این یک ماه، برگزاری مراسم عروسی به ماه‌های گرم سال موکول می‌شود که هوای بهاری بارها مناسب‌تر و بهتر از هوای گرم و خشک تابستانی به ویژه برای برگزاری جشن در سالن عقد یا تالار عروسی در باغ‌ تالارها و فضای باز است.

توصیه های دین اسلام برای عروسی در رمضان

صرفه‌جویی در هزینه‌های مراسم عروسی و رزرو با تخفیف

یکی از دلایلی که خیلی از زوج‌های جوان به خاطر آن جشن عروسی خود را در ماه رمضان برگزار می‌کنند، صرفه‌جویی‌های زیاد و متنوع در برگزاری جشن در این ماه است.

بسیاری از تالارها و باغ تالارها به خاطر ترغیب جوانان به امر ازدواج و برگزاری جشن عروسی در تالار خود تخفیفات زیاد و خاصی را برای این ماه در نظر می‌گیرند. که در واقع این تخفیف‌ها در ماه‌های دیگر سال صورت نمی‌گیرد و فقط مختص برگزاری جشن عروسی در ماه رمضان است.

به این منظور زوج‌های جوان می‌توانند در برنامه‌ریزی‌های خود برای برگزاری جشن عقد و عروسی در ماه رمضان از قبل تخفیف‌های تالار و باغ تالارها را رصد کرده و برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود از آن ها استفاده کنند.

همچنین عروس و دامادها می‌توانند با مراجعه به صفحه اصلی وبسایت تالارکده از انواع تخفیف ها و همینطور از امکان ویژه بخش تخفیفات لحظه آخری تالارها، باغ تالارها، سالن‌های عقد و… با خبر شوند و متناسب با سلیقه خود یکی از آن ها را اننتخاب و برای رزرو اقدام کنند.

جذابیت افطاری در باغ تالار و فضای باز

هر چه از زیبایی‌های افطاری در ماه مبارک رمضان گفته شود شاید باز هم نتوان وصف جامعی از آن بدست آورد؛ به خصوص اگر این اتفاق زیبا و حسنه در حین برگزاری جشن عروسی در ماه رمضان بیفتد. برگزاری مراسم عروسی و عقد در فضای باز جذابیت های زیادی برای شما و مهمانان به همراه خواهد داشت.

بسیاری از زوجین علاقه دارند که بخش ویژه‌ای را برای افطار روزه‌داران در حین برگزاری جشن عقد و عروسی اختصاص دهند که هم زیبایی‌های فراوان و خاطره‌انگیز زیادی را به دنبال دارد و هم این که ثواب‌های بی‌شماری را نصیب حال همه‌ی میهمانان حاضر در آن جشن عروسی خواهد کرد.

همچنین جذابیت این امر زمانی دوچندان خواهد شد که عروس و داماد از قبل در برنامه‌ریزی‌های خود باغ تالاری با فضای باز را برای برگزاری جشن عقد و عروسی خود انتخاب کرده باشند. زیرا  افطاری روزه‌داران به ویژه در فضای باز باغ عروسی از زیبایی‌های زیادی برخوردار است که می‌تواند خاطره‌های خوبی هم برای بهترین شب زندگی مشترک زوج‌های جوان رقم بزند.

رزرو تالار برای برگزاری عروسی در ماه رمضان با تخفیف

همانطور که گفته شد تالارها و باغ تالارهای زیادی برای ترغیب جوانان به امر ازدواج و دلایل مذکور دیگر تخفیفات زیاد و متنوعی را بدین منظور اختصاص می‌دهند.

اما نکته دیگری که لازم است بدانید این است که متاسفانه باغ تالارها و تالارها به دلیل جو نادرست و طرز فکر غلط و رایج بین جوانان و مردم در این روزهای خاص هر سال وقت‌های خالی زیادی را در برنامه‌های خود برای برگزاری مراسم و جشن عقد و عروسی دارند.

به همین دلیل خیلی از عروس و داماد ها و درکل همه‌ی خانواده‌های ایشان می‌توانند با توجه به این نکته حائز اهمیت با رصد دقیق تخفیفات و شرایط تالارها و باغ تالارها در ماه رمضان، به راحتی هر زمانی را که در برنامه‌ریزی‌های خود مناسب می‌دانند انتخاب و جشن عروسی خود را در ماه رمضان برگزار کنند.

جذابیت افطاری در ازدواج در ماه رمضان

عروسی در ماه رمضان خاطره‌انگیز و ماندگار

تقریبا همه‌ی جوانان و زوج‌های جوان علاقه دارند که بهترین شب زندگی مشترک آن ها با همسرشان یکی از بهترین خاطره‌های زندگی هر دو آن ها باشد.

در تمامی روزهای سال این اتفاق با یک برنامه‌ریزی خوب و از قبل فکر شده خواهد افتاد اما بعضی از روزهای سال تفاوتی دارند که می‌توانند جشن عروسی شما را دوچندان زیباتر و ماندگارتر از روزهای دیگر و عادی سال بکنند.

ماه مبارک رمضان یکی از آن موقعیت‌هایی است که می‌توان با یک برنامه‌ریزی خوب در آن بهترین خاطره یک زندگی مشترک را ساخت.

در این ماه می‌توان با تدارک دیدن بخشی ویژه برای افطاری روزه‌داران که در اویل مقاله به آن اشاره شد تصویرهای زیبا و خاطره‌انگیزی را در اولین شب زندگی مشترک زوجین ثبت کرد.

البته همانطور که اشاره‌های زیادی به بحث برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم و جشن عقد و عروسی در ماه رمضان می‌شود، به این موضوع در مقاله‌های بسیاری پرداخته‌ایم که برای مثال می‌توانید به یکی از جامع‌ترین مقاله‌های ما در رابطه با نکات مهم برگزاری جشن عقد وعروسی که در آن به خوبی به موضوع برنامه‌ریزی و اهمیت ویژه آن پرداخته شده، مراجعه و آن را مطالعه کنید.

سخن آخر

اگر به دلیل اشاعه افکار رایج و غلط در رابطه با محدودیت‌های برگزاری جشن عقد و عروسی در ماه رمضان، موعد برگزاری مراسم خود را به زمان نامعین و معلومی عقب انداخته‌اید بهتر است که ابتدا ثواب‌ها و جذابیت‌های بی‌شمار برگزاری عروسی در این ماه را بدانید و با خیالی راحت مراسم خود را در ماه مبارک رمضان بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای برگزار کنید.

زیرا با توجه به اشاره‌های بسیار و زیادی که در این مقاله و با استناد به دلایل زیادی به بحث فواید زیاد برگزاری جشن عروسی در ماه رمضان شد می‌توانید جشنی خاطره‌انگیز و ماندگاری در این ماه خاص از سال برگزار کنید.